humanizmus vs. dataizmus

Izgalmas jövő

Izgalmas jövő

bemutatkozom

2020. július 08. - budacsikattila

Budácsik Attila vagyok.

36 éves, jelenleg (2020) videós egyéni vállalkozó. Korábban 14 évig IT területen dolgoztam, sorban: rendszergazda, rendszerüzemeltető majd 10 éven keresztül adatbázis fejlesztő. Itthoni viszonylatban, nagy (Oracle) adatbázisokon dolgoztam. Voltam Big Data oktatáson, ahol nagyon megérintett az adat, és annak jelentősége és mennyisége, hatalma. Az új olaj, de ennél sokkal több, véleményem szerint.

A korábbi munkám során lelkes voltam a tekintetben, hogy létrehozzunk egy olyan algoritmust, ami elemzi az adatokat (logok, naplófile-ok), és viselkedési mintákat keresünk bennük. Ez alapján meg tudjuk jósolni az emberek viselkedését. A mintákban hiszek, sok ember ugyan azon ismétlődő minták, algoritmusok alapján működnek, ne legyen illúziónk, hogy nagyon különbözőek lennénk, mint bármi más. Ezt az ötletet 2014-ben vetettem fel, és a mai napig bánom, hogy nem valósult meg mára. A bűnmegelőzés és csalások felderítése pofon egyszerű lenne. 

Nagyon izgalmas jövő előtt állunk, ami szándékosan lassítva van. Ezt azért gondolom, mert az új ötletek és a támogató rendszerek már évtizedek óta rendelkezésre állnak, de mégis olyan lassan haladunk. Elég, ha megnézzük az én ötletem ami már 6 éve futhatna, tanulhatna és fejlődhetne, és a közigazgatási rendszereket nagyon hatékonnyá lehetne fejleszteni a segítségével, és mégis, meg sem született. Az az érzésem, hogy nem merünk nagyban gondolkodni, nagyban vágyakozni, cselekedni, ugyanakkor a szakemberhiány is nagyon komoly tényező.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://budacsikattila.blog.hu/api/trackback/id/tr2915988526
süti beállítások módosítása